Dünyanın en büyük uçağı Antonov An-225’in özellikleri nelerdir?

1

Şimdiye kadar üretilmiş en büyük uçak 1988’de servise alınan Antonov An-225 ya da Mriya yani Hayal’dir. Şimdiye kadar sadece 1 adet üretilmiştir.

Antonov An-225 Sovyetler Birliği’nin uzay mekiği olan Buran’ı ya da Türkçe ismiyle Boran’ı taşımak için geliştirildi. Buran’ın üretildiği yerden Kazakistan’daki Baykonur uzay üssüne taşınması ve bakımı için geri getirilmesi planlanıyordu. Sovyet hükümeti Antonov Tasarım Bürosu’ndan Buran’ı taşıyabilecek kadar güçlü bir uçak geliştirmesini istedi. Uçak 1988 yılında tamamlandı.

Sovyetler Birliği dağıldıktan sonra yeni Rus yönetimi 1992 yılında uzay mekiği programını iptal etti. Bu ikonik uçak da bu nedenle atıl kaldı. Çünkü sıradan yükleri taşımak için fazla büyük ve masraflıydı. Çünkü sadece uçurulması için bile en az 20 mürettebat gerekiyordu. Sovyet hükümetinin istediği, üretim hattındaki ikinci An-225 ise bu nedenle hiç tamamlanmadı.

20 yıl hangarda bekledikten sonra bir İngiliz taşımacılık şirketi tarafından satın alındı. Modernize edilip 2001 yılında tekrar kullanılmaya başlandı. Günümüzde tanklar, lokomotifler, dev enerji tribünleri gibi yüklerin taşınmasında kullanılıyor.

Havacılık efsanesi Antonov An-225 altı motorludur. Uzunluğu 84 metredir. Öyle ki kargo bölmesi Wright kardeşlerin ilk uçuşlarını yapmalarına yetecek kadar uzun ve yüksektir. Kanat açıklığı 88 metredir.

Boş ağırlığı yaklaşık 280 tondur. 300 ton yük taşıyabilir. Bu özelliği Mriya’ya dünyanın en güçlü uçağı olma özelliğini de kazandırır. Boşken 15 bin km, tam yüklüyken ise 4 bin km yol kat edebilir. Antonov An-225, 4’ü önde 32 tekere sahiptir. Bu sayede kötü zeminli pistlerde de çalışabilir.

Antonov An-225’in diğer bazı özellikleri şöyledir:

Kanat alanı: 905 metrekare
Kalkış mesafesi: 3500 m (Tam yüklü ağırlıktayken)
Azami hız: 850 km
Uçuş hızı: 750 km
Azami uçuş yüksekliği: 10.000 metre (33.000 feet)

Dünyanın en büyük uçağı Antonov An-225’in özellikleri nelerdir?” üzerine 2 yorum

Yorum bırakın